30 Nisan 2008 Çarşamba

Facebook ve Diğer Sosyal İletişim Ağları Karşılaştırması


Facebook ve Diğer Sosyal İletişim Ağları Karşılaştırması
Facebook alanında aslında tek değil. Aşağıda Facebook ve sosyal paylaşım ağı alanındaki diğer 4 site karşılaştırılıyor. Sosyal İletişim Ağları: Myspace, Facebook, Friendster, Linkedin ve Twitter. Gelişmiş teknolojisi örnek alınan Facebook rakiplerine göre avantajlı durumda

Başlangıçta üniversite gençliğine hitap eden ardından tüm yaş gruplarını kendisine hedef olarak seçen Facebook.com başdöndürücü bir hızla büyüyor.

30 milyon aktif kullanıcıya eklenen günde ortalama 150 bin kişiyle sanal alemin yeni yıldızı olan Facbook, sosyal paylaşım sitelerini adeta farklı bir boyuta taşıdı. ABD’de 10 milyar dolar fiyat biçilen Facebook’un en büyük avantajı, kullanıcıların, listesinde yer alan 'arkadaşının arkadaşına da’ ulaşarak onlarla da irtibata geçebilmesi.

Bu sayede profilideki arkadaşını referans olarak kullanan birisi, çevresini kolaylıkla genişletebiliyor.

Ayrıca site aracılığıyla eski arkadaşlara da ulaşılabiliyor.

Sitenin bir diğer avantajı da kullanıcının kendi seçtiği uygulamalarla yaşamını bilgisayar ekranına dökmesi. Facebok tam anlamıyla açık bir platform.

Dünyanın dört bir yanından eklenen binlerce uygulamayla kullanıcıların kendilerine özel, tabii ki halka açacakları keyifli bir sayfa tasarlaması mümkün oluyor.

Bu uygulamalar sayesinde oyunlar, hava durumu, fal, dünyada gezdiğiniz yerler gibi bilgileri sayfanıza taşıyabilirsiniz. Tüm bu özellikleriyle kullanıcıyı daha çok kendine çeken Facebook’un popülaritesi son dönemde hızla artıyor olsa da site aslında kendi alanında tek değil.

Twitter’a dikkat!
Rupert Murdoch’ın yarım milyar dolara yakın bir paraya satın aldığı Myspace’le birlikte Friendster, Linkedin veya Twitter bu alanda ciddi yatırım yapan, yenilikçi sosyal paylaşım üsleri olarak öne çıkıyor. Dünyanın dört bir yanından insanları buluşturan ve kullanıcıların kendi zevklerine göre sayfa tasarlamasını sağlayan Myspace.com, ABD ve Avrupa’da oldukça popüler.
Bir diğer paylaşım ağı Friendster, geçmişten gelen kullanıcı kitlesine sahip ve ABD pazarında yoğun olarak kullanılıyor.

Linkedin.com ise iş odaklı bir sosyal paylaşım ağı olarak dikkat çekiyor. Bu sitede yüklü profiller, özgeçmişlerini ve arkadaşlarını sayfalarında barındırıyor. Hatta Linkedin bugüne kadar o kadar profesyonel hareket etti ki profillerde fotoğraf bile yoktu.

Facebook’un öne çıkmasının ardından bu site de artık fotoğrafların profillerde yer alabileceğini açıkladı. Sitenin hedef kitlesi eğlence değil iş arayanlar.

Sosyal paylaşım alanında son dönemin en ilgi çekici sitesi ise yazılı mesaj tabanlı çalışan Twitter.com. Cep telefonları veya web üzerinden mesajların paylaşılmasından ortaya çıkan site oldukça dinamik içeriğe sahip. Uzakdoğu’da yoğun ilgi gören Twitter basitçe 'Ne yapıyorsun?’ sorusunun yanıtı altında yüzbinlerce kişiyi bir arada topluyor.

Hiç yorum yok: